نقد و بررسی موتور سیکلت

مقایسه موتور سیکلت یاماها NMAX با NMAX نیوفیس ۲۰۲۵

NMAX نیوفیس 2025

مقایسه موتور سیکلت یاماها NMAX با NMAX نیوفیس ۲۰۲۵

حتما از قبل با موتور سیکلت NMAX یاماها آشنایی دارین ولی میخوام توی این مقاله با تغییرات جدید NMAX نیوفیس ۲۰۲۵ آشناتون کنم که این آپشن های جدید به شدت جذاب و کاربردیه و مطمئنم خیلی بیشتر از این موتور خوشتون میاد.

بیاین اول مشخصات کلی این اسکوتر رو بررسی کنیم تا برسیم به این تغییرات خفن!

انجین (موتور) ان مکس:

بریم سراغ انجین ان مکس که یک موتور تک سیلندر ۴ زمانه هست که ۴ تا سوپاپ داره و چیدمان سوپاپ‌ها هم SOHC  هست. سیستم خنک کننده (رادیات) این موتور آب خنکه و نسبت تراکم این انجین هم ۱۱.۶ به ۱ هست که این یعنی لازمه از بنزین با اکتان بالا استفاده کنید.

عکس انجین

حجم این موتور ۱۵۵ سی سی هست و بیشترین قدرتی که توسط این انجین تولید میشه ۱۵.۱ اسب بخار در دور موتور ۸۵۰۰ هست و بیشترین گشتاور هم ۱۴.۴ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ هست.

سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت انژکتور – برقی هست و گیربکس و کلاچش هم اتوماته. میزان روغنی که باید داخل موتور ریخته بشه حدودا ۹۰۰ میلی لیتر هست و طبق اعلام شرکت یاماها باید از روغن ۴۰ – ۱۰ استفاده کنید.

جالبه بدونین شرکت یاماها موتور سیکلت های دیگه ای هم مثل آیروکس، ایکس اس آر(XSR)، WR رو هم با همین انجین تولید می کنه  که نشون میده انجین پر قدرت و خوبی هست.

 

سیستم تعلیق NMAX:

۱. شاسی این موتور از نوع آندربن هست که بیشتر در موتور های سبک کاب استفاده میشه این شاسی طوری طراحی شده که همه چیزش زیر فلاپ های موتور مخفی میشه که نمی تونین بدون باز کردن فلاپ ها اونا رو ببینین. یکی از مزایای این شاسی اینه که جلوی پای راکب موتورسیکلت فضای آزاد نسبتا خوبی وجود داره و یکی دیگه از مزیت های اون اینه که زیر زین هم فضای مناسبی برای گذاشتن کلاه کاسکت و وسایل تعبیه شده.

عکس شاسی

 

۲. رینگ و لاستیک این موتور با جنس رینگ آلومینیومی و سایز لاستیک جلو ۷۰/۱۱۰ و سایز لاستیک عقب ۷۰/۱۳۰ باعث میشه سواری خوبی رو تجربه کنین

 

۳. کمک های جلوی این موتور تلسکوپی هست و عقب این موتور هم از دو تا کمک فنر گازی بهره می بره که باعث میشه روی این موتور سواری نرم و خوبی رو تجربه کنین.

عکس کمک فنرها

 

۴. در سیستم ترمز این موتور که میشه گفت عملکرد مطمئنی رو داره از ترمز های دیسکی با قطر دیسک ۲۳۰ میلی متر استفاده شده. در ادامه مطلب خواهیم دید که NMAX فول جدید توی این بخش بهبود پیدا کرده.

 

خب حالا که از لحاظ فنی تا حدودی مشخصات این موتور رو بررسی کردیم کمی هم از ظاهر این موتور بگیم و بعد بریم سراغ تغییرات جدید و باحال ان مکس NMAX نیوفیس ۲۰۲۵…

این اسکوتر به اصطلاح پرمیوم با خیلی از اسکوتر های بازار متفاوته و هیکلی تر و ۴ شونه تره 😊. یه زین خیلی نرم و خوش فرم و راحت که برای نشستن دو نفر عالیه و زیر زین هم فضای مناسبی تعبیه شده (حدودا ۲۳ لیتر)که می تونین یه کلاه کاسکت فک دار رو اونجا بذارین.

عکس زین و فضای زیر زین

 

جلوی این موتور از دو تا داشبورد بهره می بره که یکی در داره و یکی هم در نداره ولی به جاش یه شارژر فندکی USB داره که خیلی راحت می تونین یه سری وسایلتون رو داخل این فضا ها قرار بدین و حتی گوشیتون رو هم شارژ کنین.

پا های شما در سمت راست و چپ باک قرار می گیره و همینطور که توی عکس مشخصه درب باک جلوی این قسمته که با زدن دکمه FUEL درب باک باز میشه. باک هم حدودا ۷ لیتر بنزین میخوره که با توجه به مصرف سوخت ۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتری که داره میشه گفت هم گنجایش خوبی داره و هم کم مصرفه.

عکس داشبورد و باک

 

یاماها NMAX توی ۴ نسخه ساخته شده و هر ]چهار نسخه هم توی بازار موجوده. نسخه های فول آپشن، کیلس (KEYLESS)، سوییچ و NMAX نیوفیس ۲۰۲۵! ارزون ترین نسخه نسخه سوییچ هست و اگه کیلسش رو انتخاب کنین بدون سوییچ شده و هیچ تغییر دیگه ای نداشته و در آخر هم نسخه فول که هم ترمز ABS داره هم کیلس هست و رنگ های جذاب تری داره و NMAX نیوفیس ۲۰۲۵ هم توی طراحی جدید ترکشن کنترل و مود اسپرت بهش اضافه شده که جلو تر این مورد رو توضیح میدم و کلی هم تغییرات ظاهری داشته که با هم بررسی می کنیم.

چراغ های LED، کیلومتر دیجیتالی مستطیلی، فرمون لوله ای پوشیده شده با فلاپ های موتور و در انتها دکمه ها و قلوه های کامل با کنترل راحت از جمله مواردی هست که این موتور رو جذاب تر هم کرده.

برای خرید NMAX های فیس قدیم اینجا کلیک کنید

یاماها NMAX نیوفیس ۲۰۲۵

عکس فیس جدید

بریم برای تغییرات NMAX های فول با طراحی جدید و آپشن های جذابش…

اول ازهمه بریم سراغ اضافه شدن مود ترکشن کنترل (تکنولوژی TCS) به NMAX نیوفیس ۲۰۲۵ 😍 و ببینیم اصلا ترکشن کنترل چی هست و چه کاربردی داره. ترکشن کنترل در اصل به موتور اضافه شده که گشتاور ناگهانی و ناخواسته موتور رو کنترل کنه حالا این یعنی چی؟ یعنی اینکه وقتی موتور یهویی گاز زیادی می خوره یا توی هوای بارونی و برفی که موتور شروع به سُر خوردن می کنه و کنترل موتور از دست خارج میشه، این تکنولوژی به کمک شما میاد تا اوضاع رو سر و سامون بده و نذاره گشتاور بیش از حد خطرناک بشه و کنترلش می کنه.

مود اسپرت و توربو هم به این طراحی جدید اضافه شده. کار این مود فعال شدن حالت توربو هست که قدرت و شتاب بیشتری به موتور میده و جون میده برای عاشقای سرعت و هیجان.

عکس مود اسپرت و توربو

اضافه شدن ترمز های جلو و عقب ABS یکی دیگه از این تغییرات کاربردیه که توی طراحی جدید به این موتور اضافه شده که اطمینان بیشتری رو به راکب هنگام ترمز گرفتن میده.

اضافه شدن LCD دوم بالای صفحه کیلومتر و تغییر توی منو و کاربری به دلیل اضافه شدن مود های جدید گزینه بعدی شرکت یاماها توی تغییرات جدیدش برای NMAX نیوفیس ۲۰۲۵

عکس ال سی دی

تغییر در قلوه های چپ و راست که دسترسی راحت تری هم نسبت به قبل ایجاد شده.

فیس چراغ های جلو و عقب هم تغییر کرده  و مدرن تر شده. راهنما های جلو به کنار چراغ ها چسبیده و از اون حالت چشم اخمو در اومده و جذابیت بیشتری به جلوی این موتور داده. چراغ های عقب کشیده تر شده و راهنما هم داخل چراغ استفاده شده.

عکس چراغ های جلو و عقب

تغییر نام انحصاری این موتور از NMAX (ان مکس) به  TECHMAX(تِک مکس) یا ان مکس نیو فیس، نشون میده تغییرات زیادی توی این محصول داشته.

اگر میخواین توضیحات کامل این محصول و بقیه محصولات جدید رو با ما همراه باشین میتونین توی اینستاگرام موتوبرند ما رو دنبال کنین و اگر قصد خرید NMAX نیوفیس ۲۰۲۵ رو دارین به صورت محدود توی وبسایت موتوبرند موجود شده که می تونین از این لینک وارد صفحه محصول بشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *